שיעורי המשכנתא הגיעו ל-4.99%, צנחו מתחת ל-5% בפעם הראשונה מאז אפריל

שיעורי המשכנתא ירדו לרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל, מה שמציע פיצוי לרוכשי דירות פוטנציאליים שנפגעו השנה עם שיעורים גבוהים יותר ומחירים עולים.

הריבית הממוצעת של משכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה היא השבוע 4.99%, ירידה מ-5.30% שבוע קודם לכן, לפי סקר של ענקית המשכנתאות פרדי מאק שפורסם ביום חמישי. אף על פי שהשיעורים נותרו הרבה מעל הרמות שלהם מלפני שנה, הם ירדו במהירות בשבועות האחרונים מהשיא של 13 השנים שלהם, 5.81% ביוני.

שיעורי המשכנתא ומדדים אחרים של עלות ההלוואה נוטים לעלות ולרדת עם הציפיות לגבי מסלול הכלכלה. לאחרונה, החששות שארה”ב הולכת לשפל הורידו את הציפיות לקצב עליית הריבית.

עד לשבועות האחרונים, עליית שיעורי המשכנתא הייתה גורם מפתח שהעלה את עלות רכישת הדירה השנה, והוסיפה מאות דולרים או יותר לתשלומים החודשיים של הקונים. זה, נוסף על גידול דו-ספרתי במחירי הדירות, עזר לגרש קונים מהשוק בחודשים האחרונים.

המכירות של בתים שהיו בבעלות קודמת ירדו בחודש יוני בחודש חמישי ברציפות, על פי הנתונים העדכניים ביותר של איגוד המתווכים הלאומי.

ריבית גבוהה של משכנתאות היא אחת ההשפעות הישירות ביותר על הצרכנים מהקמפיין של הפדרל ריזרב למלחמה באינפלציה. הבנק המרכזי העלה את ריבית המפתח שלו ב-0.75 נקודת אחוז בחודש שעבר, העלייה השנייה ברציפות בגודל זה, והציבה את הריבית בנצ’מרק בטווח שבין 2.25% ל-2.5%.

תעריפים אלה מייקרים את עלויות ההלוואות הן עבור חברות והן עבור אמריקאים רגילים, מה שמייקר את עלות המימון של רכישות בכרטיסים גדולים. בעוד שהעלאות הריבית של הפד מכוונות בחלקן למכסה את העליות האחרונות במחירי הדיור, הריבית הגבוהה יותר של המשכנתאות אינה סביר שרוכשים פוטנציאליים שמשתמשים במשכנתאות יקבלו מציאה.

שיעורי המשכנתאות קשורים באופן הדוק לתשואה של משרד האוצר האמריקאי נערות ליווי בתל אביב | escort tel aviv | שירותי דרך לרכב ל-10 שנים, אשר נוטה לנוע במקביל לציפיות לריבית המדד של הפד. ביום שני, התשואה ל-10 שנים ירדה לרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל. הוא עלה ביום שלישי ורביעי.

עם זאת, השינויים המהירים בריביות המשכנתאות צפויים להימשך כאשר כלכלנים מתלבטים אם לדאוג יותר מאינפלציה או ממיתון.

“אי הוודאות הגבוהה סביב האינפלציה וגורמים אחרים ככל הנראה תגרום לריביות להישאר משתנות, במיוחד כאשר הפדרל ריזרב מנסה לנווט בסביבה הכלכלית הנוכחית”, אמר סם חאטר, הכלכלן הראשי של פרדי מאק, בהצהרה.

מרקה ספוות