טנדרים והונדה סיוויק ממשיכים להיגנב שנה אחר שנה, על פי נתוני הלשכה לפשעי הביטוח הלאומי, אבל הג’יפ צ’ירוקי טיפס השנה לראשונה לעשירייה הראשונה.

עם ביקוש שיא ושרשרת אספקה ​​מתוחה, שוק הרכב נמצא בתקופה של תנודות חמורות. היצרנים לא יכולים לייצר מספיק מכוניות כדי לענות על הביקוש מהסוכנויות, כאשר מכוניות נמכרות עוד לפני שהן מגיעות לסוחר. עם מכוניות חדשות שיוצרו בדלילות ולעתים קרובות נמכרות מעל מחירי המדבקות, הצרכנים ברחו לשוק כלי הרכב המשומשים, שם המצב לא היה הרבה יותר טוב מבחינת אפשרויות או מחיר. זה הוביל למיעוט אפשרויות עבור רוכשי רכב, אך לאו דווקא עבור גנבי רכב.

הודות לנתונים שנאספו על ידי הלשכה לפשעי הביטוח הלאומי (NICB), אנו יכולים לראות כיצד חוסר האספקה ​​הזה השפיע על עולם גניבות הרכב. התוצאות היו עלייה מתונה בגניבות, עלייה של 8 אחוזים משנה לשנה לשנת 2021. עם זאת, מגמות הגניבה משנת 2021 כללו שינוי משמעותי במבחר היעדים הרגילים.

בראש הרשימה דורגו טנדרים של שברולט בגודל מלא, עם 48,206 משאיות שנגנבו בשנה שעברה. פורד הגיעה למקום השני, שינוי מהותי משנתיים שבהן היה בראש, עם 47,999 משאיות בגודל מלא שנגנבו בשנת 2021. משאיות פופולריות במיוחד בקרב גנבים, בין השאר בגלל התנועה שלהן בכל מקום. נתוני NICB מציינים שהשנה הנגנבת ביותר של משאיות שברולט ופורד היו 2004 ו-2007, בהתאמה.

נראה כי שנת הדגם משחקת תפקיד גדול בסוגי המכוניות שנגנבו. מוצרי הונדה מסוף שנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 נודעו לשמצה כגנובים, והמגמה נמשכת שני עשורים לאחר מכן. הסיוויק והאקורד של הונדה תפסו את המקומות השלישי והרביעי ברשימה, כאשר הסיוויק הנגנבת ביותר היא משנת הדגם 2000. האקורד נופלת עוד יותר מאחור, כאשר 1997 היא שנת הדגם הנפוצה ביותר שנגנבה. כ-61,000 מכוניות סדאן משפחתיות אלו נגנבו בסך הכל בשנה שעברה.

דגמים צפויים נוספים נכללו ברשימה, כולל טויוטה קאמרי וקורולה וכן ניסאן אלטימה והונדה CR-V. מעבר לחשודים הרגילים, יש תוספת חדשה לרשימה, רכב שטח שנגנב בתעריפים גבוהים בשנת 2021: דגמי הצ’רוקי והגרנד צ’ירוקי של ג’יפ. רכב השטח המחוספס נגנב 13,210 פעמים ברחבי המדינה.

צלילה עמוקה יותר לתוך מסד הנתונים של NICB של גניבות רכב נפוצות לפי מדינה חושפת כמה מגמות בולטות. נכון לבית, 10 הרכבים הגנובים ביותר במישיגן נוצרו כולם מבית, כאשר הדודג’ צ’ארג’ר נמצא בראש הרשימה עם 1148 יחידות שנמכרו. אורגון נשארה נאמנה לשורשי הגרנולה שלה, כאשר השנה הממוצעת של כלי הרכב הגנובים ביותר הייתה 1998 ושלוש מתוך 10 המכוניות הגנובות ביותר הרשומות כסוברוס מזדקנות. במדינות קטנות יותר ופחות מאוכלסות כמו ורמונט וניו המפשייר היו פחות מכוניות גניבה גדולות באופן משמעותי, כאשר כלי הרכב הגנובים ביותר היו 16 סובארו פורסטרים ו-44 משאיות פורד, בהתאמה.

ל-NICB יש כמה המלצות שיעזרו לבעלי רכב חוקיים לשמור על הרכבים שלהם. דיווח על הרכב כגנוב באופן מיידי הוא החלק החשוב ביותר, וגם אז הסיכוי שלכם קלוש במקצת. נתונים משנת 2021 מראים שיעור התאוששות של 34% אם הרכב הגנוב דווח ב-24 השעות הראשונות. המלצות אחרות של השכל הישר כוללות חניה באזורים מוארים היטב והוצאת חפצי ערך מהעין הפשוטה.

אם אתה הבעלים של אחת מהמכוניות הרשומות, אל תיבהל. זה לא מקרי שהרכבים הנגנבים ביותר הם גם הנמכרים ביותר. פורד מכרה בשנה שעברה 726,004 טנדרים מסדרת F, בעוד שהונדה מכרה 263,787 סיוויקים. יותר מ-10.5 מיליון הונדה אקורד יוצרו מאז תחילת הדגם. כל זה אומר ששיטות השכל הישר ושכבת הגנה נוספת (מועדון הגה, אימובילייזר וכו’) עבור הדגמים הרגישים יותר אמורים לשמור על המכונית שלך בכל מקום שתחנה אותו.