עבודה עבור עצמך עשויה להביא חופש ואוטונומיה, אך היא כרוכה יותר ויותר בסיכון גדול: שכר נמוך. מחקר של ויליאם קר בוחן את החולות המתחלפים של עבודה עצמית.

במשך דורות, עובדים אמריקאים חלמו לצאת לדרך בעצמם, להקים עסק משלהם, להיות הבוס של עצמם – ובאופן אידיאלי להרוויח הרבה כסף בתהליך.

נראה שהסנטימנט הזה חי וקיים היום, על רקע מחסור חריף בכוח אדם שנתן לעובדים מנוף לשוק לעזוב את עבודתם בשיעורי שיא ולנסות משרות חדשות ומסלולי קריירה. אבל עבודה עצמאית, אופציה שעובדים רבים נוקטים לפי הדיווחים במהלך מה שמכונה ההתפטרות הגדולה, אולי לא משתלמת כמו פעם, על פי נייר עבודה של בית הספר לעסקים של הרווארד לאחרונה (pdf).

נייר העבודה, שנקרא “הטרנספורמציה של העסקה העצמאית”, מפרט שינוי בולט במהלך 50 השנים האחרונות בהרכב וברווחים של כוח העבודה העצמאי, אומר וויליאם ר. קר, פרופסור ד’ארבלוף למנהל עסקים בבית הספר לעסקים של הרווארד. , שהוא אחד ממחברי המחקר.

בעוד שמספר המשרות המוחזקות על ידי קבלנים עצמאיים נשאר יציב, פחות יזמים בוחרים להקים מיזמים הדורשים הון סטארט-אפ משמעותי – ואלו אותם עסקים שמתוגמלים בדרך כלל בתשואות גבוהות יותר. בנוסף, היזמות המקומית “עיר הולדתו” ירדה במהלך חמשת העשורים האחרונים, וסביר שעצמאים לא יהיו בעלי ההכנסה הגבוהים ביותר בקהילות שלהם.

“היה קשה יותר להשיג רווח משמעותי ברמות בקנה מידה קטן יותר”, מסביר קר. “קשה לגרום למספרים לעבוד. ברור שיש סיפורי הצלחה בתחומים האלה, אבל היום יש פחות סיפורי הצלחה. ברמת המאקרו, סחיטת הרווחים היא פשוט קשה”.

נייר העבודה נכתב על ידי הדוקטורנטית של HBS Innessa Colaiacovo; מרגרט דלטון, אנליסטית במרכז להכללה כלכלית; וסארי פקל’ה קר, כלכלנית בוולסלי קולג’. המחקר מציע סיפור אזהרה ליזמים לעתיד, מזהה תעשיות שבהן העצמאים נאבקו ושגשגו.

סטארט-אפים בעלי הון גבוה דחו
קר אומר שברור שחל שינוי בהרכב העצמאים מאז 1970 לעבר תחומים הדורשים פחות הון סטארט-אפ, כמו בנייה וטיפול בילדים. תעשיות הזקוקות ליותר הון סטארט-אפ – כמו חקלאות, קמעונאות, מסחר ומלונאות – ירדו מ-55% מהעצמאים ב-1970 ל-23% בעשור האחרון.

קר ועמיתיו ניתחו הסברים אפשריים לירידה, כולל שינויים באפשרויות השכר, בנוף התחרותי ובעניינים פיננסיים. החוקרים הגיעו בסופו של דבר למסקנה שפעולות בקנה מידה קטן יותר בתעשיות עתירות הון, כמו חנויות קמעונאיות קטנות ברחוב הראשי ושיטות רפואיות עצמאיות, מרוויחות פחות.

בינתיים, ההכנסות מעצמאים בתעשיות ההון הגבוהות והנמוכות יורדות בחדות בהשוואה לשכר שארגונים משלמים לעובדים, לפי החוקרים. הנתונים שלהם הגיעו ממספר מקורות, כולל נתוני מפקד האוכלוסין האמריקאי ונתוני סקר הקהילה האמריקאית.

לדוגמה, בשנת 1970, 11 אחוזים מהעצמאים בתעשיות הון סטארט-אפ גבוה היו בין 5 האחוזים המובילים של המשתכרים באותה שנה, ויותר מ-14 אחוזים מהעצמאים בתעשיות הון התחלתי נמוך היו בסוג העשיר ביותר הזה. עד 2018, האחוזים האלה של עצמאים שהיו בעלי השכר הגבוה ביותר ירדו ל-9.7% ו-6.8%, בהתאמה, אומר המחקר.

האם אנשים צריכים להקים עסק משלהם?
בעוד קר אומר שהנתונים לא צריכים להרתיע אנשים מלהתנתק בעצמם, מישהו ששוקל לפתוח עסק קטן שדורש הון התחלתי גבוה, כמו לינה וארוחת בוקר, עשוי להצטרך לשקול את הסיכונים. העובדה היא שקשה יותר להרוויח משמעותית בצימר בודד מאשר ברשת מוטלים, מציין קר.

“אנשים צריכים לחשוב על היקף רמת העבודה העצמאית שלהם”, אומר קר.

אבל קר הדגיש שהממצאים אינם צריכים להשליך מים קרים על החתירה לעצמאית באופן כללי. למעשה, הפיתוי לעבוד עצמאי חזק כתמיד, כאשר העסקה העצמאית מהווה 9.3% מכוח העבודה בארה”ב ב-2018, עלייה מ-7.8% ב-1970, עם תעשיות הון נמוכות יותר, כמו שירותים אישיים, בנייה וטיפול בילדים. , פורח.

חוץ מזה, מחקרים קודמים הראו שגורמים אחרים מניעים אנשים עצמאיים יותר משכר. השורות התחתונה שלהם לא נמדדות לגמרי בדולרים, אומר קר.

“זה קשור להיות הבוס של עצמך, לבלות יותר זמן עם המשפחה שלך, להיות יותר גמישות ואיזון בין עבודה לחיים”, אומר קר. “אלה נהגים חזקים באמת.”